Špeciálny pedagóg
„Dobre vidíme iba srdcom, to hlavné je očiam neviditeľné.“
( Antoine de Saint-Exupéry )
Mgr. Lucia Franková
špeciálny pedagóg (primárne prvý stupeň)
Kontakt
Vzdelanie
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského – Špeciálna pedagogika
Doplňujúce vzdelanie
Tréningový program zameraný na zmiernenie grafomotorických ťažkostí u detí predškolského a školského veku podľa metódy Paed.Dr. Yvet Heyrovskej
Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B Eľkonina predgrafémová a grafémová etapa, Dialóg plus s.r.o. Bratislava.
KUPOZ – program pre rozvoj pozornosti, Nenásilná komunikácia 1., 2. úroveň, Zippyho kamaráti, Kamaráti Jabĺčka
Terapeut Sindelar metódy
Metóda rozvoja kognitívnych funkcií Reuvena Feuersteina I.
Prebiehajúce vzdelávanie
Škola inkluzionistov
Špeciálny pedagóg (primárne druhý stupeň)
Špeciálny pedagóg (primárne druhý stupeň)
Zaobchádzajte s človekom podľa toho, aký je a on takým zostane. Zaobchádzajte s človekom podľa toho, akým môže byť a on sa takým stane. J.W.Goethe
Neexistuje žiadna situácia, ktorú by nebolo možné zušľachtiť - buď uskutočneným výkonom, alebo trpezlivým znášaním.
J.W.GoetheMgr. Mária Neurath
Kontakt
Vzdelanie
Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského, Bratislava - Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov Matematika-Chémia
Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, Bratislava - Špeciálna pedagogika - poradenstvo
2. atestácia podľa § 50 zákona č. 317/2009 O pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch
Dialóg, Slovenský Inštitút pre Výcvik v Gestalt Psychoterapii - Dlhodobý výcvik v Gestalt psychoterapii, akreditovaný Slovenským inštitútom pre vzdelávanie v psychoterapii uončený 25.11.2016 zložením záverečnej skúšky. Zápis do zoznamu psychoterapeutov.
Člen Slovenskej psychoterapeutickej spoločnosti. (Nie som poskytovateľom zdravotnej starostlivosti podľa zákona č. 578/2004 Z. z. Ponúkané služby nenahrádzajú zdravotnú starostlivosť v zdravotníckom zariadení.)
Doplňujúce vzdelanie
Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami,
Krízová inetrvencia,
Základy krízovej intervencie pre pomáhajúcich profesionálov
Test kresby stromu,
Výchova a učenie pomocou metódy nenásilnej komunikácie - 1. úroveň,
Zásady nenásilnej komunikácie vo vyučovacom procese - 2. úroveň,
Zippyho kamaráti,
Využitie myšlienkových máp v edukačnom procese,
lektor Hejného metódy,
Goetheánske umenie v umeleckej terapii
Prebiehajúce vzdelávanie
VÚDPaP - Dlhodobéšpecializovanévzdelávanie v Supervízii
Škola inkluzionistov
Zákon č. 138/2019, § 21
Školský špeciálny pedagóg v škole a školskom zariadení okrem zariadenia poradenstva a prevencie
-
vykonáva diagnostickú činnosť okrem diagnostickej činnosti na účel zaradenia dieťaťa alebo žiaka do triedy pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo do školy pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a na účel vypracovania správy z odborného vyšetrenia,
-
poskytuje odbornú pomoc a špeciálno-pedagogicképoradenstvo deťom a žiakom v rámci špeciálno-pedagogickej intervencie,
-
poskytuje špeciálno-pedagogicképoradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom, metodickú podporu pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom príslušnej školy alebo príslušného školského zariadenia,
-
poskytuje deťom, žiakom, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom príslušnej školy alebo príslušného školského zariadenia pomoc a poradenstvo pri prekonávaní bariér vo výchove a vzdelávaní detí a žiakov,
-
poskytuje súčinnosť zariadeniu poradenstva a prevencie,
-
podieľa sa na tvorbe individuálneho učebného plánu,
-
vykonáva priamu výchovno-vzdelávaciu činnosť,
-
podporuje spoluprácu pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov so zákonnými zástupcami a ďalšími odborníkmi, fyzickými osobami a právnickými osobami.
-