• Program primárneho vzdelávania:

            • má zabezpečiť hladký prechod z predškolského vzdelávania a z rodinnej starostlivosti na školské vzdelávanie prostredníctvom stimulovania poznávacej zvedavosti detí,
            • je založené na princípe postupu od známeho k neznámemu, najmä z pozorovania a zažitia aktivít, ktoré sú spojené so životom dieťaťa,
            • zabezpečuje možnosť získať vlastnými aktivitami skúsenosti a zážitky z hrového i učebného prostredia rovesníkov, rozvíja potrebu slovne sa vyjadrovať  ale tiež realizovať sa prostredníctvom pohybov, piesní či obrazov, čo má v tomto období veľký  významný základ pre rozvoj gramotnosti

             

            Obsah školského vzdelávania tvorí naše kultúrne dedičstvo, utvára sa na základe kultúrnych tradícií, ktoré spoločenstvo prebralo z minulosti a z inovácií, ku ktorým dospelo.

            V etape primárneho vzdelávania sú za kľúčové považované: komunikačné spôsobilosti, matematická gramotnosť, gramotnosť v oblasti prírodných vied a technológií, spôsobilosti v oblasti digitálnej gramotnosti, spôsobilosti učiť sa učiť sa, vedieť riešiť problémy, rovnako to sú osobné, sociálne a občianske spôsobilosti a postoje voči spoločnosti.

            Primárne vzdelanie získa žiak úspešným absolvovaním všeobecnovzdelávacieho programu ostatného ročníka primárneho stupňa základnej školy. Absolvent programu primárneho vzdelania má osvojené základy čitateľskej, pisateľskej, matematickej, prírodovedeckej a kultúrnej gramotnosti. Získal predpoklady na to, aby si vážil sám seba i druhých ľudí, aby dokázal ústretovo komunikovať a spolupracovať.

            Dokladom o získanom vzdelaní je vysvedčenie. Absolvent programu primárneho vzdelávania plynule pokračuje na nadväzujúcom stupni nižšieho sekundárneho vzdelávania alebo adekvátnom stupni viacročného gymnázia.

            Vzdelávacie oblasti primárneho  vzdelávania:

            Jazyk a komunikácia

            • cieľom oblasti jazyk a komunikácia je rozvíjanie komunikatívnych schopností žiakov, jazyk chápeme ako nástroja myslenia a komunikácie medzi ľuďmi. Najväčší akcent sa pritom kladie na vlastnú tvorbu jazykových prejavov, prácu s informáciami, čitateľskú gramotnosť, schopnosť argumentovať a pod.

            Matematika a práca s informáciami

            • cieľom matematiky je rozvíjať u žiakov matematické myslenie, ktoré je potrebné pri riešení rôznych problémov v každodenných situáciách,  vedie žiakov k schopnostiam aplikovať matematických poznatky v praxi.
            • cieľom informatickej výchovy je zoznámiť žiakov sa s počítačom a možnosťami jeho využitia v každodennom živote, žiakov naučiť využívať nástroje internetu na komunikáciu, na vlastné učenie sa a aj na získavanie a sprostredkovanie informácií.

            Príroda a spoločnosť

            • cieľom  je rozvíjať poznanie v oblasti prírodného prostredia a javov s ním súvisiacich tak, aby bol žiak schopný samostatne sa orientovať v informáciách a vedieť ich objektívne spracovávať, viesť žiakov k pochopeniu potreby aktívnej ochrany prírodného a kultúrneho prostredia, k efektívnejšiemu využívaniu látok, ktoré nám príroda poskytuje, umožniť im poznanie fungovania ľudského tela a viesť  ich k aktívnej ochrane vlastného zdravia, podporovať  schopnosť žiakov rozprávať o svojom rodnom kraji, pričom využívajú poznatky zo svojich skúseností, porozprávať o významných historických udalostiach.

            Človek a hodnoty

            • cieľom vzdelávacej oblasti je vychovávať osobnosť s vlastnou identitou a hodnotovou orientáciou, v ktorej úcta k človeku a k prírode, spolupráca, prosociálnosť a národné hodnoty zaujímajú významné miesto.

            Človek a svet práce

            • cieľom oblasti je zahrnúť návrhy pracovných činností a technológií, ktoré by mali viesť žiakov k získaniu základných zručností v rôznych oblastiach ľudskej činnosti a prispievať tak k úcte k práci. Je založená na tvorivej spolupráci žiakov. Je to tvorivé využitie technických materiálov, základy konštruovania, stravovania a prípravy jedál, starostlivosť o životné prostredie, ľudové tradície a remeslá.

            Umenie a kultúra

            • cieľom oblasti je chápať význam umenia a estetickej činnosti v každodennom živote, rozlišovať hlavné umelecké druhy, opisovať  svoje estetické zážitky, rešpektovať a tolerovať  hodnoty iných kultúr, tvorivo vyjadrovať svoje predstavy a myšlienky vybranými prostriedkami  výtvarného umenia, hudby, pohybového gesta či písaného a hovoreného slova.

            Zdravie a pohyb

            • cieľom je pozitívne stimulovať  vývin kultúrne gramotnej osobnosti prostredníctvom pohybu orientovanú zdatnosť a radostné prežívanie pohybovej činnosti ako sú: základné lokomócie a nelokomočné pohybové zručnosti, manipulačné, pohybové a prípravné športové hry, kreatívne a estetické pohybové činnosti, psychomotorické cvičenia a hry, aktivity v prírode a sezónne pohybové činnosti.